Када je Отачаствени покрет Образ почео рад, каквог je политичког профила и какви су му циљеви?
Koje су границе те Србије за коју се залажете?
Са идејном платформом Образ je почео активности још 1993. године, a пресудно je било покретање својеврсног национално-патриотског часописа Образ којим je заправо сондиран терен за стварање политичке инфраструктуре. Иначе, залажемо се за државотворну обнову Србства на темељима здравих духовних вредности србског народа, односно православној вери. Без тога србски народ не може да опстане на овој ветрометини, не само историјској него и геополитичкој и цивилизацијској.
To je пре свега стварање србске националне државе са одговарајућим националиим институцијама и, наравно, на самом почетку no многима се као спорно питање наметнуло: шта ће бити са националним мањинама, односно етничким заједницама. Међутим, под србском националном државом се подразумева држава србског народа и свих осталих националних мањина и лојалних грађана у складу са нашом домаћинском, државотворном традицијом. Тиме би се исправила огромна грешка и обновила национална држава, јер Срби немају своју државу скоро сто година. Ми смо једини иарод у Европи који нема своју националну државу. Да je национална држава нешто лоше a грађанска држава толико добро, онда не би све европске државе биле националне већ грађанске.
To je пре свега стварање србске националне државе са одговарајућим националиим институцијама и, наравно, на самом почетку no многима се као спорно питање наметнуло: шта ће бити са националним мањинама, односно етничким заједницама. Међутим, под србском националном државом се подразумева држава србског народа и свих осталих националних мањина и лојалних грађана у складу са нашом домаћинском, државотворном традицијом. Тиме би се исправила огромна грешка и обновила национална држава, јер Срби немају своју државу скоро сто година. Ми смо једини иарод у Европи који нема своју националну државу. Да je национална држава нешто лоше a грађанска држава толико добро, онда не би све европске државе биле националне већ грађанске.
Koje су границе те Србије за коју се залажете?
Свуда где се налази србски завичај, као србски геополитички простор, отачаствени простор, ту су границе србске државе. Ha жалост, сада су у другим државама србске земље као што je Западна Славонија, србска Далмација, односно Книнска Крајина, Јужна Србија, Стара Србија, Босанска крајина. Ту Срби нису били уљези или освајачи већ домаћини, о чему свдоче бројни манастири и споменици србске културе. Но, оно што je данас не мора да значи да ће бити и сутра. Историја je обилата геополитичким земљотресима и прекомпоновањима. Нико се не може одрећи жеље и намере да се Срби врате на окупиране србске просторе.
Да ли то значи да би Срби опет требало да ратују?
Не значи. Сада имамо већи проблем - како задржати оно што нам je преостало, оно што се зове Савезна Република Југославија, односно Србија и Црна Гора као и Република Србска која je, додуше, остала у оквиру дејтонског хибрида - Босне и Херцеговине. Дакле, нипошто се не мисли на крсташки поход, јер ни један историјски државотворни народ не жели да ратује јер зна да je то велико зло. Али,ако je принуђен да брани свој идентитет, духовни и национални опстанак, мора да се суочи ća злом. Уосталом, видимо шта се догађа са Македонијом која je изручила cвe своје облике идентитета и суверенитета на милост и немилост тзв. међународној заједници, a у ствари евро-атлантској заједници предвођеној вашингтонсим хегемонистима, и наравно остали су у немилости. Данас се ратно жариште у Македонији подгрева да би се потврдила фама о балканским народима као ратоборним примитивним племенима, што, наравно, није тачно. У том случају, како коментарисати догађаје у Великој Британији, Ирској, Шпанији, где су евидентни стални сукоби? Јасно je да постоји идеолошка стратегија сталног клеветања Балкана због геополитичке желље да Балкан буде простор на којем ће се спроводити антибалкански и наравно, антисрбски интереси. Када Европа престане да буде амерички протекторат, како каже Збигњев Бжежински, онда ће бити боља ситуација и за нас. Ми то време не можемо да чекамо скрштених руку већ морамо да радимо на нашем опстанку, на очувању духовних, националних и геополитичких ресурса како бисмо потомцима могли да предамо бар нешто што смо добили од наших предака. По томе се препознаје историјска одговорност једног државотворног народа. Сваки нараштај треба да буде свестан да je органска карика у континуитету предака, савременика и потомака, a онај народ који изгуби свест о томе, нестаје са историјске сцене.
Да ли je Србин, no Вама, надчовек како се лако може закључити?
Није, али je још мање подчовек као што настоје да представе Србе. Нико нормалан неће рећи да смо наднарод, али не смемо прихватити оно што нам намећу као мит о србској кривици, србским злочинима, србској геноцидности.
Образ je стекао популарност кроз негативну конотацију. Тврди се да je управо Образ главни организатор бруталног растурања геј митинга у Београду, колико има ту истине?
Образ није организзтор никаквих контрамитинга нити батинашких похода. Међутим, то je био скуп највећег могућег степена ризика и ми смо предочили да га треба спречити јер безочно вређа духовна, морална и породична осећања. Не само ми, са тим се не слаже 99 одсто човечанства. Да ли заиста треба дозволити да они нама говоре шта je нормално појављујући се на изопаченим карневалима који деградирају људску природу? Велика je несрећа што je такав скуп био дозвољен и то je велика брука и понижење за србски народ.
Образ je стекао популарност кроз негативну конотацију. Тврди се да je управо Образ главни организатор бруталног растурања геј митинга у Београду, колико има ту истине?
Образ није организзтор никаквих контрамитинга нити батинашких похода. Међутим, то je био скуп највећег могућег степена ризика и ми смо предочили да га треба спречити јер безочно вређа духовна, морална и породична осећања. Не само ми, са тим се не слаже 99 одсто човечанства. Да ли заиста треба дозволити да они нама говоре шта je нормално појављујући се на изопаченим карневалима који деградирају људску природу? Велика je несрећа што je такав скуп био дозвољен и то je велика брука и понижење за србски народ.
Да ли сте отворени за прелетаче из других партија и да ли их доста куца на врата Образа?
Ми их не зовемо прелетачина. Истовремено док једни Образ блате и оспоравају, друти нас подржавају. Прилазе нам људи и из других сродних партија које су престале са радом или су им активности у стању мировања, али има и оних који прелазе код нас из више познатих парламентарних странака.
Ha који начин би могло да се смири "трусно" балканско подручје?
Да ли то значи да стe за одвајање Србије и Црне Горе у две државе?
Такав став наводи на помисао да би садашња СРЈ требало да се зове Србија,
зар не?
Да ли je Образ ултрадесничарска партија која користи слободни простор настао приближавањем СРС и СПС за бујање нове националистичке партије?
Шта имате толико против невладиних организација и којих?
Да ли и ви као националистичка организација заправо заговарате тоталитаризам?
Koje су предиости монархистичког.уређења за које се залажете?
Због чега сre толико против Сороша који je много помагао у време када смо били изоловани, бомбардовани и гладни?
Да ли мислите да Србија може да опстане изолована и херметизована?
Ситуација се не може смирити док се не смире хегемонистичке претензије небалканских народа и настојања да ово буде лабораторија за експерименте "ин виво". Неопходно je да се Балкан препусти Балканцима да они уређују своје односе и да се реши србско питање на праведан начин, a не као досадашњи покушаји који су увек били са антисрбским предзнаком. Реч je о стварању србске националне државе и потпуним раскидом са свим облицима југословенских бестрагија и разних манипулативних идеолошких прича о грађанском друштву.
Да ли то значи да стe за одвајање Србије и Црне Горе у две државе?
Наравно да нисам за такав геополитички ужас, као, уосталом, ни један добронамерни житељ ове земље. За самосталност Црне Горе се залажу само експоненти антисрбства као и они који подржавају све што je и антицрногорско. У констелацији Балкана, Европе и света, самостална Црна Гора нема будућности и таква авантура би била велика несрећа за житеље Црне Горе.
Такав став наводи на помисао да би садашња СРЈ требало да се зове Србија,
зар не?
Лако je дати име. Да ли ће се звати Србија или Сједињене Србске Земље није битно, важно je да то буде држава србског народа као већинског, али и држава осталих националних мањина.
Да ли je Образ ултрадесничарска партија која користи слободни простор настао приближавањем СРС и СПС за бујање нове националистичке партије?
Ми смо покрет србских националиста који се не сврстава на позиције било ког екстремизма у конвенционалној подели на леве и десне. Ми смо, наравно, на десној страни, али смо у острашћеној назови политичкој комуникацији жигосани као профашистичка организација што je смешно до бизарности. Изложени смо најгорој врсти етикетирања у многим листовима који своје рубрике попуњавају пишући о Отачаственом покрету Образ као о каквом бауку национализма који кружи Србијом. Али то je више проблем њиховог политичког идентитета, будући да мисле да ће своје политичке, владине или невладине организације још боље утемељити уколико више блате Образ. Сигурно je да то неће помоћи њиховом опстанку на политичком тржишту, поготову оним партијама које су захваљујући ауторитету председника Коштунице добиле парче власти, a иначе њихови лидери не би могли бити ни председници кућних савета. Њихово основно ангажовање je да пљувањем Образа, који показује да национализам није нешто ружно, прљаво и зло, скрену пажњу са проблема чији су и они виновници.
Шта имате толико против невладиних организација и којих?
Нисмо против свих невладиних организација, јер сам и ja директор једне невладине организације, то јест Центра за истраживање православног монархизма, али неке од њих су против свега што има национални предзнак. Траже, на пример, забрану нашег рада, одржавања скупова, промоција и то без икаквог образложења. Да ли може и коме да смета, на пример, тема наше недавне трибине одржане у Нишу "Шта je православни монархизам"? Некоме очито смета иако нема никаве везе са расизмом, национализмом или ултрадесницом. И остале наше трибине су имале сличне теме али се ипак подигла читава хајка против Образа што, недвосмислено, показује да неки доживљавају демократију и људска права као нешто чиме само они могу да располажу и одређују шта je добро a шта не, шта je право и неправо, шта je дозвољено a шта не. Заправо, очигледно je у питању само прерушена тоталитарна свест која се крије иза лепих прича о демократији.
Да ли и ви као националистичка организација заправо заговарате тоталитаризам?
Не можемо, јер своју политичку опцију заснивамо на либертеријанској економској школи, односно на економском либерализму. Дакле, не може се говорити о тоталитаризму политичке организације која свој програм заснива на либерализму у економији, слободнон тржишту и слободнои предузетништву. To je кључно питање које ће показати да ће они који су на лажним обећањима дошли на власт брзо са ње отиђи управо због неиспуњених обећања. Један од водећих светских економиста Јозеф Штиглиц je недавно у Београду рекао: "Чувајте се ММФ-а јер нико неће дати новац на лепе очи, a донације су само одложени кредити". Новац се не даје ни због изручивања грађана СРЈ, већ се заслужује радом. Додуше, може да се добије бесомучном распродајом онога што би свако чувао, као што je на пример Беочинска фабрика цемента или нека дуга предузећа која су на мети разних "инвеститора" који желе да покупе кајмак no најмањој могућој цени.
Koje су предиости монархистичког.уређења за које се залажете?
Монархија je кроз историју србске државе показала најбоље резултате. Сада би најбољи облик био саборна монархија са снажним парламентом и разлученом законодавном, судском и извршном влашћу. И у време тзв. мрачног средњег века, у време Немањића, било je стриктно поштовано начело законитости. Такође, треба успоставити органску равнотежу између Цркве и државе, која се у православној политиколотији зове симфонија Цркве и државе. Управо зато се многи "борци" за људска права сада буне против увођења веронауке у школе и свештенства у војску говорећи да je то злоупотреба људских права. Ако je друштво отворено за идеолошке манилулације Ђерђа Сороша и осталих који желе да поставе овде своје политичке идеологије, онда je то велика несрећа за народ и потпуно губљење осећаја за здраво друштво.
Због чега сre толико против Сороша који je много помагао у време када смо били изоловани, бомбардовани и гладни?
Управо он и такви су се залагали да будемо бомбардовани и истицали да се овде мора успоставити отворено друштво милом или силом. Уосталом, да je глобализација добра сигурно да не би било оволико антиглобалистичких демонстрација широм света. Дакле, не само Срби, већ и многи други народи то препознају као нешто што угрожава њихов идентитет и опстанак.
Да ли мислите да Србија може да опстане изолована и херметизована?
Опозит отворенон друштву није затворено него здраво друштво. Зашто се на темељима социолошких идеја Ериха Фрома, на његовои концепту здравог друштва, не гради нека идеологија? Јер, здраво друштво подразумева очување духовног и историјског континуитета у оквирима националне државе.
Европа се уједињује и зближава, није ли национализам већ депласиран?
У каквој je блискости Образ са Српском Православном Црквом?
Ma, не. Иако се уједињује, свака држава љубоморно брани и чува свој национални идентитет na зато сви они и имају своје националне државе. Ми јесмо за међународно економско повезивање, али уз очување националног бића и не знам зашто би то некоме сметало.
У каквој je блискости Образ са Српском Православном Црквом?
Србска Православна Црква je Мајка Црква, институција над институцијама, богочовечанска заједница спасења и ни једна политичка организација не сме да злоупотребљава СПЦ за своје политичке циљеве. Све оно што добро радимо, то je у интересу читавог србског народа, a оно што je лоше то je на нашу одговорност.
Интервју објављен у нишким "Народним новинама"
8. августа 2001.
Нема коментара:
Постави коментар